وسایل نقلیه

وسایل نقلیه

وسایل نقلیه

وسایل نقلیه

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم نگاهی نزدیک‌تر به محصول جدید مدیران خودرو با نام «ام وی ام ایکس۵۵» بیندازیم. تیگو ۵x که با نام تیگو۴ نیز در برخی کشورها شناخته می‌شود، از سال ۲۰۱۷ وارد سبد محصولات شرکت چری شد. حالا این کراس‌اوور جمع‌وجور با نام ام وی ام ایکس ۵۵ به لیست محصولات شرکت مدیران خودرو در سال ۹۸ اضافه شده تا تنوع بیشتری به بازار خودروهای شهری ایران بدهد. در ادامه ام وی ام ایکس ۵۵ را از نظر طراحی، مشخصات فنی، ایمنی و ارزش خرید مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از این خودرو به‌دست آورید، با شیپور همراه باشید.
طراحی ظاهری و داخلی ام وی ام ایکس ۵۵
در نمای ظاهری ام وی ام x55 طراحان شرکت چری سعی کرده‌اند از خطوط زاویه‌دار و اشکال هندسی چندضلعی به بهترین وجه ممکن استفاده کنند تا نمایی مدرن و متمایز برای این خودرو به‌وجود آورند. در زاویه روبرو شاهد جلوپنجره‌ای با سایز متوسط هستیم که فرم کلی آن را می‌توان در برخی محصولات جدید شرکت هیوندای مشاهده کرد. طراحی سپر جلو با وجود دریچه‌های بزرگ هواکش در کناره‌ها به همراه چراغ‌های نواری LED و دیفیوزر نقره‌ای رنگ، مدرن و خلاقانه جلوه می‌کند.
خطوط حجمی روی اکثر قسمت‌های بدنه حضور دارند و چهره اسپرت و عضلانی‌تری را برای این کراس‌اوور شهری رقم زده است. در قسمت عقب خودرو نیز شاهد درب بزرگ صندوق هستیم که تا بخش‌های پایین سپر امتداد یافته و چراغ‌های عقب را درون خود جای داده است. دیفیوزر همراه با سراگزوزهای تزئینی نیز در بخش تحتانی سپر عقب جا خوش کرده‌اند تا میزان جذابیت بصری این چینی تازه‌وارد را افزایش دهند. لازم به ذکر است نسخه اسپرت اکسلنت این خودرو برخلاف مدل اکسلنت دارای سقف و ستون سیاه‌رنگ خواهد بود.
درون کابین ام وی ام ایکس ۵۵ با نوعی از طراحی داشبورد مواجه هستیم که مشابه آن قبلا در هیچ‌خودرویی مشاهده نشده؛ با وجود آنکه رگه‌هایی از طرح داشبورد محصولاتی همچون ایکس۲۲ و ایکس۳۳ در این خودرو حس می‌شود، اما طرح کنسول میانی با توجه به حالت بسیار خاص دریچه‌های تهویه در کنار و بالای نمایشگر لمسی، حالت آینده‌نگرانه‌تری به کابین بخشیده است. کیفیت متریال ادوات مختلف در حد انتظار است و رضایت‌بخش برآورد می‌شود. از سوی دیگر گنجایش کابین نیز احتمالا برای چهار سرنشین بزرگسال و یک کودک مناسب خواهد بود. در کل به نظر می‌رسد که سلیقه عمومی به‌ویژه اقشار متوسط در ایران نسبت به طراحی ظاهری و داخلی ام وی ام ایکس ۵۵ نظر مساعدی داشته باشد.
آپشن ها و امکانات رفاهی ام وی ام ایکس ۵۵
ام وی ام X55 امکانات رفاهی متنوع و کاملی را در اختیار سرنشینان خود می‌گذارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کروزکنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، رانندگی دو حالته، دیلایت، مه شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه، فرمان برقی حساس به سرعت با دکمه‌های کنترل، صفحه نمایشگر لمسی ۹ اینچی و سیستم صوتی ۶ اسپیکر، دوربین‌های عقب-جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، USB، میرورلینک، نمایشگر ۷ اینچی صفحه کیلومتر، ورود و استارت بدون کلید، تهویه دستی با دریچه‌های عقب، صندلی راننده ۴ حالته برقی، روکش چرم صندلی‌ها، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف، اتوهلد، ترمز پارک برقی.
ایمنی و مشخصات فنی ام وی ام ایکس ۵۵
تیگو ۵X یا همان ام وی ام  X55موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده و نسبت به رقبای داخلی از سطح ایمنی مناسبی برخوردار است. تیگو ۵ ایکس این سطح از ایمنی خود را مدیون وجود تجهیزاتی نظیر چهار کیسه هوا، دوربین‌های مختلف، ABS، EBD، ترمز کمکی، حسگر پارک عقب، سنسور فشار باد تایر و سامانه‌های کنترل کشش و پایداری است.
در بحث فنی باید بدانید ام وی ام ایکس۵۵ از همان پیشرانه توربوشارژ ۱.۵ لیتری تیگو ۷ نیرو می‌گیرد که می‌تواند خبر خوبی برای مشتریان محصول جدید مدیران خودرو باشد. توان حاصل از پیشرانه مذکور برابر ۱۴۷ اسب‌ بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور است که توسط جعبه‌دنده ۶ سرعته دو کلاچه به سوی چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۳۶۰ کیلوگرمی معادل ۱۰.۹ ثانیه اعلام شده و بیشینه سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ایکس ۵۵ نیز به رقم ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. با توجه به مشخصات فنی ذکرشده، گرچه نمی‌توان انتظار چابکی خارق‌العاده‌ای از این کراس‌اوور جمع‌وجور شهری داشت، اما به‌راحتی می‌تواند نیازهای روزمره خریداران را برطرف نماید.
قیمت و شرایط بازار
ام وی ام ایکس ۵۵ به تازگی وارد ایران شده و با توجه به عرضه محدود آن هنوز نمی‌توان پیرامون شرایط این خودرو در بازار اظهارنظر قطعی کرد. با این حال به دلیل معاملات پررونقی‌ که معمولا روی انواع محصولات ام وی ام و تیگو در بازار ایران انجام می‌شود و نیز محبوبیت برند ام وی ام در بین مشتریان ایرانی، می‌توان انتظار استقبال مناسب از این کراس‌اوور حدودا ۴۰۰ میلیون تومانی را در بازار ایران داشت. امکانات مناسب، طراحی ظاهری و داخلی جذاب، پیشرانه و گیربکس مشترک با تیگو ۷ همگی از جمله عواملی هستند که می‌توانند موجب محبوبیت هرچه بیشتر تیگو ۵ ایکس در بازار در ایران شوند.
 

منبع :

https://blog.sheypoor.com/mvm-x55/

  • ۹۸/۱۲/۱۸
  • نازی احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی