وسایل نقلیه

وسایل نقلیه

وسایل نقلیه

وسایل نقلیه

  • ۰
  • ۰

کیا سورنتو (Kia Sorento) یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای کمپانی کره‌‌ای کیا است که تاکنون در سه نسل مختلف به بازار جهانی عرضه شده است. جالب است بدانید که هر سه نسل این خودرو و حتی نمونه فیس‌لیفت نسل دوم آن نیز در بازار کشور ما حضور دارد و یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار داخلی محسوب می‌شود. تمامی نسل‌های مختلف کیا سورنتو که تاکنون در بازارهای جهانی و بازار کشور ما حضور پیداکرده‌اند، به لطف برخورداری از طراحی جذاب، امکانات متنوع، پیشرانه توانمند و ابعاد جادار خود توانسته‌اند فروش قابل توجهی را تجربه کنند.
چندی پیش پس از مدت‌ها انتظار و نمایش تصاویر جاسوسی متعدد در رسانه‌های مختلف، کمپانی کیا از نسل چهارم این خودرو رونمایی کرده است؛ البته رونمایی رسمی این خودرو در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۰ روی خواهد داد و فعلا تنها باید به عکس‌های تائید شده و اطلاعات مختصر منتشر شده از سوی شرکت کیا بسنده کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا کیا سورنتو ۲۰۲۱ را به شما مخاطبین گرامی وبلاگ شیپور معرفی کنیم.
طراحی ظاهری کیا سورنتو ۲۰۲۱
آن‌طور که از عکس‌های منتشر شده پیداست، طراحی ظاهری کیا سورنتو ۲۰۲۱ به کلی دست‌خوش تغییر شده است و در هیچ یک از بخش‌ها اثری از طراحی نسل‌های پیشین به چشم نمی‌خورد. در نمای جلویی سورنتو جدید، با چراغ‌های کشیده و نسبتا باریکی مواجه هستیم که با جلوپنجره جدید این خودرو به صورت یکپارچه ساخته شده‌اند. برخلاف آنچه که تاکنون در محصولات کمپانی کیا شاهد آن بودیم، چراغ‌های دیلایت سورنتو جدید به صورت جداگانه و در زیر چراغ‌های اصلی جای گرفته‌اند.
طراحی منحصربه‌فرد مجموعه چراغ و جلو پنجره سورنتو ۲۰۱۰ در ترکیب با سپر حجیم و پرنقش‌ونگار این خودرو، چهره اسپرت و عضلانی را برای این شاسی‌بلند تازه‌نفس کره‌ای به ارمغان آورده است. در نمای جانبی این خودرو شاهد یک طراحی نسبتا ساده و عاری از خطوط زاویه‌دار هستیم که البته از یک شاسی‌بلند لوکس و باابهت غیر از این هم نباید انتظار داشت.
نمای پشتی کیا سورنتو، بخش است که شاید بتوان طراحی آن را به‌مراتب زیباتر از بخش جلویی این خودرو دانست. چراغ‌های عمودی دو تکه، شکستگی‌های فراوان در صندوق، نمای عضلانی سپر عقب و همچنین دفیوزر بزرگ در زیر سپر همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا بتوان سورنتو ۲۰۲۱ را زیباترین شاسی‌بلند تولیدشده توسط کمپانی کیا دانست.
طراحی داخلی و امکانات کیا سورنتو ۲۰۲۱
طراحی لوکس و منحصربه‎‌فرد کیا سورنتو ۲۰۲۱، درون کابین این خودرو نیز ادامه دارد. مانند آنچه که در نسل سوم این خودرو شاهد آن بودیم، کیا سورنتو جدید نیز به سه ردیف صندلی مجهز شده است و از فضای بسیار گسترده‌ای در بخش داخلی بهره می‌برد. اغلب متریال به‌کاررفته در فضای کابین از جنس چرم بوده و کمپانی کیا تمام سعی خود را کرده است تا بتواند فضایی لوکس و درعین‌حال ساده و مدرن را خلق نماید که به جرات می‌توان گفت در انجام این کار نیز موفق بوده است.
گرچه هنوز اطلاعاتی درباره آپشن‌های کیا سورنتو یا تیپ بندی‌های نسل چهارم این خودرو اعلام نشده است، اما از یک محصول لوکس و مدرن انتظار می‌رود که از نظر تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. در حال حاضر با نگاهی به عکس‌های نمای داخلی کیا سورنتو ۲۰۲۱ به‌وضوح می‌توان مواردی همچون نمایشگر لمسی ۱۰٫۲۵ اینچی یکپارچه با پنل پشت فرمان، دوخت دورنگ فرمان، نورپردازی‌های LED، استفاده از قطعات فلزی در مرکز داشبورد و رودری‌ها و همچنین استفاده گسترده از چرم را درون کابین مشاهده کرد.
مشخصات فنی کیا سورنتو ۲۰۲۱
همچنان اطلاعات دقیقی درباره مشخصات فنی نسل جدید کیا سورنتو در دسترس قرار ندارد، اما احتمال می‌رود که در میان انواع موتورهای دیزلی و بنزینی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است، کیا سورنتو ۲۰۲۱ از یک تیپ هیبریدی نیز برخوردار باشد؛ زیرا در برخی تصاویر جاسوسی منتشر شده از این شاسی بلند جذاب می‌توان نشان ECO Hybrid را روی در صندوق مشاهده کرد.
ممکن است این پیشرانه هیبریدی، مشابه پیشرانه به کار رفته در کیا اپتیما هیبرید ۲۰۲۰ باشد که چندان هم دور از ذهن نیست. توان تولید این موتور هیبرید در حدود ۱۹۰ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. همچنین ممکن است کمپانی کیا، پیشرانه‌ ۳٫۸ لیتری موجود در کیا تلوراید (Kia Telluride) را برای نسل جدید کیا سورنتو در نظر گرفته باشد. این پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی توان تولید ۲۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و چنین نیرویی از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ این خودرو منتقل می‌کند.
طی چند روز آینده کیا سورنتو در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۲۰ به طور رسمی رونمایی خواهد شد که در این صورت می‌توانیم اطلاعات دقیق‌تری از مشخصات فنی و قیمت تیپ‌های مختلف آن در خدمت شما مخاطبین گرامی قرار دهیم. در حال حاضر می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت تیپ پایه این خودرو حدود ۲۷ هزار دلار و تیپ فول آن حدود ۴۶ هزار دلار باشد.
 

منبع :

https://blog.sheypoor.com/kia-sorento-2021/

  • ۹۸/۱۲/۱۴
  • نازی احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی