وسایل نقلیه

وسایل نقلیه

وسایل نقلیه

وسایل نقلیه

  • ۰
  • ۰

برلیانس H330 یک سدان خانوادگی جمع و جور است که اولین بار در سال ۱۳۹۴ و در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک به بازار کشورمان عرضه شد. H330 محصول سال ۲۰۱۳ شرکت برلیانس است و در واقع نمونه ارتقا یافته برلیانس FSV  محسوب می‌شود. در کنار برلیانس H330، نمونه هاچبک این خودرو یعنی برلیانس H320 نیز راهی بازار کشورمان شد و توانست همچون نمونه سدان خود به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.
نمای-عقب-برلیانس-h330
این خودرو در ابتدا تنها با یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری در دسترس مشتریان قرار می‌گرفت، اما توان خروجی نه چندان مناسب این پیشرانه باعث شد تا در اسفندماه سال ۱۳۹۶ پارس خودرو از یک پیشرانه ۱٫۶۵ لیتری با قدرت بیشتر و یک گیربکس ارتقا یافته جدید رونمایی کند. برخورداری از این پیشرانه جدید باعث شد تا برلیانس H330 بیش از پیش مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفته و بازار سدان‌های خانوادگی جمع و جور را تحت تاثیر قرار دهد. ‍
اگر علاقه‌مند هستید که اطلاعات بیشتری در مورد برلیانس H330 بدست آورید، از شما دعوت می‌کنیم در این مقاله از سری مقالات بررسی خودرو سایت شیپور همراه ما باشید، زیرا در این مقاله قصد داریم به بررسی برلیانس H330 پرداخته و شما مخاطبین گرامی را با سبک طراحی، توان خروجی، ایمنی و ارزش خرید برلیانس H330 آشنا کنیم.
ظاهر-بیرونی-برلیانس-H330
طراحی ظاهری و داخلی برلیانس H330
مطمئنا از میان تمامی ویژگی‌های مثبت برلیانس H330، طراحی جذاب و متفاوت این خودرو یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت آن در بازار کشور محسوب می‌شود. طراحی برلیانس H330 نسبت به سایر خودروهای همرده جذاب به نظر می‌رسد و در نمای ظاهری این خودرو تمامی اجزا از هماهنگی کاملی با یکدیگر برخوردار هستند؛ البته باید قبول کرد که زیبایی و جذابیت نمونه‌های هاچبک این خودرو کمی بیشتر از نمونه‌های صندوقدار آن است.
داشبورد-برلیانس-H330
طراحی کلی کابین برلیانس H330 مناسب به نظر می‌رسد، اما طراحی آن در مقایسه با نمای جذاب ظاهری کمی بیش از حد ساده است؛ همچنین در ساخت اغلب بخش‌های کابین برلیانس H330 نیز از پلاستیک خشک بی کیفیت استفاده شده است که از یک سدان چینی اقتصادی بیش از این هم نمی‌توان انتظار داشت. در داخل کابین فضای مناسبی برای استفاده‌های خانوادگی در نظر گرفته شده و صندلی‌های خودرو نیز از راحتی قابل قبولی برخوردار هستند.
آپشن‌ها و امکانات برلیانس H330
برلیانس H330 نیز همچون اغلب خودروهای چینی حاضر در بازار کشور با لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی و آپشن راهی بازار کشور شده است. نسخه اتوماتیک برلیانس H330 در واقع نمونه فول آپشن این خودرو محسوب می‎‌شود و در مقایسه با نمونه دنده‌ای این خودرو از امکانات متنوع‌تری برخوردار است. از جمله آپشن‌های موجود در برلیانس H330 می‌توان به سانروف برقی، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت به همراه تنظیم گودی کمر، سنسور دنده عقب، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی، کامپیوتر سفری، تنظیم نور صفحه کیلومتر، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی، سیستم مالتی مدیا به همراه رهیاب و ۶ اسپیکر، کروز کنترل و چند آپشن دیگر اشاره کرد.
ظاهر-دنده-برلیانس-h330
ایمنی و مشخصات فنی برلیانس H330
همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم قلب تپنده نمونه‌های اولیه برلیانس H330، یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر بود که با کد BM15L شناخته می‌شد. این موتورها توانایی تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت در ۵۲۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۳ نیوتن‌‌متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را داشتند که برای خودرویی با وزن ۱۲۵۰ کیلوگرم چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. در مقابل پیشرانه‌های ۱٫۶۵ لیتری (BM16LB) جدیدی که برای برلیانس H330 در نظر گرفته شده است، توان تولید ۱۱۴ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را دارد و در مقایسه با پیشرانه قدیمی از قدرت و چالاکی بیشتری برخوردار هستند.
تغییرات اعمال شده در بخش فنی برلیانس‌ H330 جدید، تنها به همین جا ختم نمی‌شود؛ این خودرو به یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته جدید نیز مجهز شده‌ است که ساخت شرکت هیوندای پاور تک بوده و در مقایسه با گیربکس‌های اتوماتیک موجود در نمونه‌های ۱٫۵ لیتری از عملکرد دقیق‌تری برخوردار هستند. مصرف سوخت ترکیبی نمونه دنده دستی و اتوماتیک برلیانس H330  مجهز به موتور ۱۶۵۴ سی سی، به ترتیب ۷٫۸ و ۷٫۶ لیتر در هر صد کیلومتر است که برای یک سدان خانوادگی، مصرف سوخت نسبتا مناسبی به نظر می‌رسد. برلیانس H330 جدید برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد به زمانی در حدود ۱۳٫۵ ثانیه نیازمند است، البته این زمان در نمونه‌های مجهز به گیربکس دستی به حدود ۱۲ ثانیه کاهش می‌یابد.
موتور-گیربکس-برلیانس-H330
شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما امنیت برلیانس H330 تاکنون توسط CNCAP یا سایر موسسات بین المللی، مورد بررسی قرار نگرفته است و در واقع این خودرو برخلاف برادر کوچکتر خود یعنی برلیانس H230 از نظر ایمنی در وضعیت نامعلومی قرار دارد. از جمله تجهیزات امنیتی که در برلیانس H330 وجود دارد می‌توان به ۲ عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، ترمزهای جلو و عقب دیسکی مجهز به ABS و EBD، یادآوری صوتی باز بودن کمربند ایمنی، قفل اتوماتیک درها هنگام رسیدن سرعت به ۲۰ کیلومتر، باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، سیستم ورود و استارت بدون کلید، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور و سیستم ضد سرقت موتور اشاره کرد.
قیمت و شرایط بازار برلیانس H330
در حال حاضر برلیانس H330 در چهار تیپ مختلف و با دو نوع پیشرانه به بازار عرضه می‌شود که قیمت ارزان‌ترین آن در حدود ۱۲۰ میلیون تومان و گران ترین تیپ آن نیز در حال حاضر حدود ۱۶۰ میلیون تومان است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این خودرو در بازار کشور سازنده در دسته سدان‌های اقتصادی و نسبتا ارزان قیمت بازار چین قرار دارد و با قیمتی در حدود  ۶۵ هزار تا ۷۵ هزار یوان به بازار عرضه می‌شود.
در رنج قیمت که برلیانس H330 در آن قرار دارد، باید با خودروهایی همچون دنا پلاس توربو، رنو تندر پلاس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ صندوقدار به رقابت بپردازد. با نگاهی کوتاه به نام خودروهایی که در مقابل برلیانس H330 قرار دارند به راحتی می‌توان متوجه شد که تمامی این خودروها از خرید و فروش پررونق و دسترسی آسان به قطعات یدکی برخوردار هستند و این موضوع کار را برای H330 سخت می‌کند.
پشت-آمپر-برلیانس-H330
در نهایت توصیه می‌شود اگر به دنبال خرید خودرو و  یک سدان خانوادگی بی دردسر هستید که از امکانات متنوع، طراحی قابل قبول و پیشرانه قدرتمند برخوردار باشد، می‌توانید به سراغ دنا پلاس توربو بروید، اما اگر کیفیت بالا و استهلاک کم قطعات برای شما از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است، می‌توانید به سراغ رنو تندر پلاس اتوماتیک بروید و از رانندگی با این سدان فرانسوی لذت ببرید.

 

منبع :

https://blog.sheypoor.com/brilliance-h330/

  • ۹۸/۱۱/۱۷
  • نازی احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی