وسایل نقلیه

وسایل نقلیه

وسایل نقلیه

وسایل نقلیه

  • ۰
  • ۰

بخاری خودرو

همیشه رانندگی در شرایط مطلوب راحت تر است و یکی از اجزای این شرایط مطلوب آب و هوای داخل کابین خودرو است. رانندگی در روزهای سردی که در آن به سر می بریم نیازمند این است که بخاری خودرو در شرایط مطلوب کار کند. نقش سیستم تهویه مطبوع خودروها در گرمای تابستان و سرمای زمستان بیش از هر زمانی پر رنگ می شود و بنابراین باید عملکرد آنها را زیر ذره بین قرار داد تا در صورت عدم عملکرد صحیح نقایص احتمالی را برطرف کرد.

 

با فرارسیدن فصل سرما درجه‌ی تنظیم حرارت سیستم تهویه‌ی خودروها به‌تدریج از رنگ آبی به رنگ قرمز تغییر می‌کند و بخاری‌ها به‌جای کولرها وارد عمل می‌شوند. بخاری خودرو مانند کولر نیازمند انرژی مضاعفی برای انجام‌وظیفه‌ی خود نیست و گرمایی که از راه دریچه‌ها به داخل اتاق وارد می‌شود؛ انرژی گرمایی تولیدشده توسط موتور است که اگر سیستم گرمایشی و بخاری خودرو از آن استفاده نکند هدر می‌رود.

 

وقتی خودرویی خریداری می‌شود باید برخی از انتظارات راننده و سرنشین را برآورده کند؛ آسایش، امنیت و همچنین امکانات هر خودرو ازجمله گزینه‌هایی است که می‌تواند رانندگی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. هر چه هوا سردتر می‌شود نیاز به سیستم گرمایش بیشتری احساس می‌شود و خلاصه این بخش از خودرو بعد از چند ماه استراحت حال باید شروع به کار کند. سیستم گرمایش و سرمایش خودرو از جمله امکاناتی است که می‌تواند موجبات آسایش و آرامش راننده یا حتی تمامی سرنشینان خودرو را ایجاد نماید.

 

منبع :

https://renault-iran.com/magazine/fa/news/128/%D8%A8%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF-

https://www.hamrah-mechanic.com/mag/car-heaters/

https://blog.sheypoor.com/how-to-work-car-heater/

 

  • ۹۸/۰۹/۱۲
  • نازی احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی